Tack för kaffet

Sjuksköterskorna gör helt rätt i att strejka. Självklart är dem underbetalda i förhållande till deras uppgifter och ansvar. Men frågan är hur tungt argumentet "3 år av kvalificerande studier som kostar pengar att återbetala" väger med tanke på att det finns andra yrkesgrupper som pluggar längre och har ännu lägre snittinkomst, som till exempel - trumvirvel - bibliotekarierna. Fast vi har ju andra fördelar förstås, efter en liten dispyt får vi numera gratis kaffe på biblioteket där jag knegar. Idag drack jag 5 koppar free coffee så vem behöver strejka...?

Kommentarer
Postat av: gustav

kaffeeeeeee! hurra. alltså det är skrämmande att de försöker spela "sammhälsfarlig"-kortet på vårdstrejken, det är klart som fan det är sammhällsfarligt att tvinga fram en strejk genom låga löner... med tanke på kraften i en offentlig strejk är det underligt att det inte hänt oftare.

jag ser fram emot bottomless cup på kaffet.

2008-04-23 @ 15:58:27
URL: http://paparkaka.wordpress.com
Postat av: Ecke

Jo klar "no shit"-känsla över "samhällsfarlig"-kortet.

Kaffet har sin effekt kan jag säga, har varit riktigt speedad på jobbet nu några dar

2008-04-24 @ 11:38:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0