Är det sommar snart...?

Under en väldigt lång tid, över ett halvår nu, har jag längtat efter riktiga sommardagar med tillhörande aktiviteter. Jag har fortfarande inte riktigt kommit över den fiaskoartade sommaren 07, och svårt är väl det när man har dragits med påföljande 6 månaders skitväder. För det är precis vad det har varit, någon vinter har det knappast varit tal om. Jag har visserligen sedan den dagen jag flyttade från Norrland varit beredd på att man får räkna med milda, gråa vintrar härnere, men även med Halländska mått mätt har det varit ytterst surt den här gången, som ett extra tack för den uteblivna sommaren liksom. Jaja. Det pågår i alla fall full planering i min skalle för den kommande sommaren, och jag är fan beredd att bokstavligen till sydligare breddgrader om survädret upprepar sig 08 igen. Men det är ändå inte chartersemester eller dylikt som tankarna främst kretsar kring (även om det vore jävligt nice också), nope, det är festivalerna och spelningarna, för programmen börjar ju arta sig på allvar nu. Ifjol blev det en skoj tripp till Sweden Rock. Det var en höjdare och vädret var ju faktiskt grymt. Men jag är tveksam till om det blir en repris i år, programmet imponerar inte särskilt och priserna där är oförskämt höga. Det lutar istället åt att det blir nån festival på kontinenten. Huvudalternativen är än så länge Graspop och Wacken som bland annat ståtar med Priest och Maiden på Graspop, samt Maiden och Exodus på Wacken. Maiden är ett måste. Ska jag nångång se dem måste det fan bli av den här sommaren nu när de ska köra mkt material från Powerslave, som jag nog rankar högst av alla deras plattor. Jag får väl se. Jag klarar aldrig att boka biljetter i god tid så det får bli när det blir. Men känner Du, käre bloggläsare, Dig sugen att åka på festival med mig så kan det nog ske en bokning snarare ändå.

...

Jag är som jag sagt tidigare väldigt glad för min dator. Men jag är samtidigt väldigt trött på att jag ska bli helt skinnad så fort jag kostar på mig något lite, och det är sannerligen inte särskilt ofta. Visserligen vet jag väl villkoren för min ekonomi och förstår att man får räkna med liknande situation så länge man inte är fast anställd och bla bla. Men faktum är att jag ju ändå jobbar med det yrket och de uppgifter som jag faktiskt ska ha expertkunskap på efter 4 år av kvalificerande studier. Likväl kan jag ändå i princip garantera att merparten av de outbildade assistenterna i bygget tjänar bättre... Och assistenterna svarar ju exempelvis inte på s. k. "referensfrågor" och behöver ju inte heller få deprimerande besked av CSN ner i brevlådan.
Jag må vara i en karriärmässig inledningsfas, men jag är lik förbannat för dåligt betald. DN muntrade förresten upp mig ytterligare idag angående kneget...

Kommentarer
Postat av: Jonas

Hoho ja det är inte lätt när dom publicerar såna listor. Men du har väl ditt ganska mycket på det torra? Sen kan man undra varför inte journalist var med på listan.

2008-02-27 @ 01:32:10
Postat av: Ecke

Hehe nja, max halvtorrt skulle jag säga. Trots tämligen skralt betalt verkar det vara en jäkla utmaning att bli fast anställd som bibliotekarie.

2008-02-28 @ 00:07:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0