Jag är vad jag.... tjänar(?)

Löning. Den 27:e dagen i varje månad brukar ju vara lite extra trevlig just för att arvodet trillar in, men idag var det verkligen en extrem lättnad. Som en funnen oas efter 2 veckors krypande i Saharas stekande sol, typ. Ja som ni förstår var datorköpet boven i mitt ekonomiska dilemma. Fan, ibland är jag bara så långt ifrån en planerade och rationell vuxen det överhuvudtaget går att vara. Alltså, jag har i princip alltid levt med ganska kortsiktiga perspektiv, och det är väl knappast bara negativt (motsatt livsstil bör vara jävligt tråkig), men ibland tar det som sagt rätt jobbiga uttryck. Som till exempel den här månadens föda, bestående av pasta och nudlar och whatever crap jag hittade i frysen.
Men tro nu inte att jag ångrar datorköpet. No fuckin way. Det var värt misären och jag har väl antagligen inte lärt mig särskilt mkt till nästa gång heller....


Jaja. Jag ska inte gnälla mer om pengar nu. Eller jo, lite till; det hade varit en annan sak, och sett annorlunda ut om jag hade haft skäligt betalt. För att tjata lite om det igen. Jag behöver verkligen ta ett karriärsmässigt kliv nu, och inte bara av rent likvida anledningar, utan även av andra skäl (som jag kanske kommer in på en annan gång). Överhuvudtaget är det rätt mkt tunga grejer som far runt i skallen nu, men som jag inte har ork/lust att formulera ner i text. Kanske en annan gång som sagt.

När jag ändå håller på att gnälla, det är väl själva fan hur saker har en tendens att kollidera, Vladde meddelade nämligen här om dan att Firebird ska spela på Rockstugan på fredag. Fan vad skoj tänkte jag, äntligen spelning på Stugan igen! Självklart ville jag ha biljett och självklart vankas det förfest i hans replokal. Men tro på fan att jag ett par dagar senare fick meddelandet om jobb på lördag. Suck. - Men det kolliderar ju inte? kanske ni tänker - Jo det gör det. Jag vill ha en bakis-buffert på minst en dag om det ska vara bra förutsättningar för dylik Rockstugaspelning. Dessutom har det överlag blivit lite för mycket av helgjobbande på slutet. Lite bättre pengar javisst, men ändå.

...

Medieval 2 är roligt, roligt, men ack så svårt! Skottarna gör tjurnackat motstånd och Frankrike kämpar på tappert, särskilt i de södra regionerna. Dessutom är danskarna en oväntad nagel i ögat, och till råga på allt är stödet från påven skralt, trots mina "tappra" korståg i fjärran öster. Vatikanen är förresten ett kapitel för sig i spelet - jag har redan, på ungefär 30 fiktiva år (kanske 10h spelande), hunnit bli bannlyst två gånger för mina härjningar i det katolska Frankrike. Men ska man ta 45 regioner så ska man...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0