Inget särskilt.

Under veckorna som jag varit ledig och sjuk har vi fått en mediajukebox installerad på biblioteket. Det har visat sig vara en riktigt cool pryl, med hjälp av ett usb-minne, mp3-spelare eller liknande kan man nämligen enkelt föra över och låna musik, film eller ljudböcker. Även om det inte finns så mkt att låna ännu så är det som sagt väldigt smidigt och precis i linje vad jag föreställer mig att ett nextgen-bibliotek ska vara. Och det är förresten just sådana här grejer som mediajukeboxar (och motsvarigheter online) som bör ha potential att vara riktiga substitut till piratladdningen, och inte värdelösa, krångliga och dyra betalsiter som det istället vimmlar av. För i teorin är jag faktiskt motståndare till piratladdning (men inte i praktiken, inte på en bibliotekarielön).


Såhär med några dagars distans till datorkrashen kan jag i alla fall konstatera att det har blivit ordning och reda. För även om jag som bibliotekarie kanske borde vara vän av ordning är jag istället det motsatta, i alla fall när det gäller datorn. Vanligtvis är det bara ett virrvarr av allting. Men nu jäklar är det ordning. Får se hur länge det håller sig. Jeez.


Det verkar som det blir en lugn helg hemma igen. Eller, jag kanske tittar förbi Halmstads marinfestival en sväng, men den är ju sådär familjär och "småtrevlig" med alla barnfamiljer, fjortisar och högljudda medelåders i öltält, lama artister och allt annat som brukar karaktärisera mindre städers "folkfester" (ni vet vad jag menar), så ptja... Men möjligtvis går jag dit för att spana in Sedov, en rysk båt som har lagt vid festen till ära, och som tydligen är världens största fullbordare. Det var ett gäng av Sedovs besättningsmän på bibblan idag, de var vänliga, tog bilder och ville surfa... och såg rätt lustiga ut utstyrda i full sjömansoutfit, ni vet Kalle Anka-style. Jo, jag ska nog vara vänlig och besöka deras arbetsplats också.


Till sist: Jag har dubbelgångare. Jo. Det finns en annan Erik B som tydligen är väldigt lik mig också, för jag har fått en del mail och vänförslag på facebook från folk som söker kontakt med den andre Erik. Lite lustigt, undra vad det är för filur.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0