Bara för att

Tillbaka igen efter några veckors exil. Lite uppdatering över vad som hänt sen dess:

• Det har hux flux blivit riktig sommar och jävligt varmt. Över 25 grader varje dag i Halmstad nu och även bortåt 30 uppe i Sundsvall. Med tanke på att det även var varmt vid den här tiden ifjol är det fortfarande för tidigt att ropa hej, men visst känns det bra än så länge.

• I senaste inlägget antydde jag ju påbörjande WoW-spelande, och jodå, jag gick ner mig helt i WoW de följande veckorna. Nu har det dock lugnat ner sig en del och blir inte mer än nån/ ett par timmar om dan, men visst fan är det vanebildande allt. Känns en aning ironiskt att jag börjar spela det 3 år gamla WoW precis när nya hype-mmorpg:et Age of Conan släpps. Conan verkar ju onekligen också fräckt, men får väl se hur det blir med det. Jag har en hel drös med intressanta datorspel liggandes nu.

• Jag har varit en sväng i Sundsvall igen för andra gången på kort tid. Trevligt, trevligt men i vanlig ordning väldigt stressigt. Hann i alla fall med att träffa en gammal Boråspolare och även spendera en heldag med min farfar. Nästa Sundsvallsvisit blir lagom till Gatufesten, jag vädrar återföreningar, grillfester och öl!

• Jag har fått sommarschema fram till och med v. 34. Två veckor ledigt mellan juni/juli sedan ligger jag och pendlar runt 50-75% kneg resten av sommaren. Det blir alldeles lagom.

• Just nu känner jag mig väldigt tillfreds med min singelstatus. Jag ser möjligheter istället för problem. Precis som jag känner inför hela den här sommaren. Klar ”The summer of George”-känsla som en kompis så träffsäkert uttryckte det.

• Fotbolls-EM börjar precis och det är trevligt att kunna snegla på några matcher på vardagskvällarna. Eller kanske gå ut och ta en öl på uteserveringarna i stan framför storbildskärmarna. Hur det går för Sverige? Dunno. Inte särskilt viktigt heller.

• Nyheter på Musikfronten: På grund av diverse mer eller mindre oväntade utgifter hade jag inte råd med Sweden rock i år. Synd, för när det väl var dags var jag sugen som fan. Som en liten tröst åkte jag i alla fall iväg med ett gäng från Halmstad över fredagen för att träffa folk, snacka skit och dricka öl. Trevligt såklart, även om det är frustrerande att inte kunna löpa linan ut så att säga. Lyssnade dock på en del av Ministrys spelning utanför och det lovar väldigt gott inför Graspop.

• Graspop ja. Det är mindre än 3 veckor dit nu. Herrejävlar vad jag ser fram emot det. Varje gång jag tittar på lineupen känns det som en våt dröm, alltså jag har aldrig sett nån vassare festival-lineup någonsin. Spelordningen släpptes förra veckan och självklart skedde det oundvikliga, alltså krockar, men det var ändå inte så farligt för det kunde absolut vara mkt värre. Vi åker förresten buss dit, det blir enklast. Och vi är 4 pers från Halmstad som bygger ett eget litet camp där. Det kommer bli askul (och varför följer inte DU med?!).

• Jag har hört lite på en promo av Judas Priest nya skiva Nostradomus och tyvärr är det stor Spinal-Tap varning över det hela. Det gör ont i hjärtat. Men givetvis ska det ändå bli skitskoj att se dem på Graspop. Äntligen, efter så många år av väntan (desamma gäller givetvis med Maiden!)

• Indiana Jones? Är det nån som verkligen tror på hypen?

Det finns mycket mer att säga men senare

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Hej! :)

Är du intresserad utav att vinna ett Gemini armband?

Kika in på min sida!

Tävlingen avslutas på fredag.

Kram /Lovisa

2008-06-10 @ 16:54:23
URL: http://zels.blogg.se/
Postat av: Jonas

Jag tror inte på hypen.. när är Gatufesten?

2008-06-11 @ 09:16:46
Postat av: Ecke

Gatufesten är första veckan i juli har jag för mig. Äru i stan då?

2008-06-11 @ 17:57:27
Postat av: gustav

jag är i stan då! 25 jun till 14 jul. yeeah.

2008-06-12 @ 14:58:12
URL: http://paparkaka.wordpress.com
Postat av: Ecke

Gött då blir det fest!

2008-06-14 @ 11:16:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0