Leave me alone

För tredje gången på kort tid stör Jehovas min husfrid:


*plingplong*
- Hej! Vi ville höra lite om vad du tycker... det händer ju så mycke hemskt i världen nu... många krig och konflikter.. vi vill berätta lite om vad som står i bibeln om det...

- Jag tror inte lösningen är att vända sig till högre makter.

- Men... det finns ju väldigt många olika religioner... men tror du kanske att det finns en sann religion?

- Jag tror inte någon religion är sannare än någon annan.

- Näe det kanske kan vara svåra frågor såhär på söndag förmiddag... haha... men du kan ju läsa lite här i några häften som vi har här...

- ...


Häftena var deras tidskrift "Vakttornet". Jag tog dem för att hiva dem rakt ner i pappersinsamlingen - jamenar, de måste ju i alla fall kosta dem några ören att framställa. Och vaddå "sann religion" ? Snacket om den "enda sanna religionen" är ett evigt missförstånd som kostat världen mycket lidande. Själv ser jag olika religioner ungefär som olika dialekter av ett språk - de är olika versioner av en gemensam princip, och att diskutera vilket som är ursprunget och den "äkta sanna" versionen är både dumt och meningslöst. Men det är ju rätt meningslöst att orka argumentera jehovas också...


...

Loppis är kul och bra (varför ständigt köpa nytt när man kan hitta asbilligt begagnat?). I söndags fyndade jag en 17-tums skärm, tangenbord och nätverkskabel för 120 spänn. Så nu är ett litet LAN igång hemma. Nörderiet når nya rekordnivåer!


Kommentarer
Postat av: Andy

Loppis regerar fortfarande. Man hittar alltid något kul även om det mesta förstås är skit. Vår lokale loppis i Tyresö har försökt prångla ut en Pentium II:a med bildskärm för 1000 spänn i över ett år. Lär väl komma något pucko och köpa det en dag. Han kör flight simulator som demo på den...

2008-03-13 @ 21:02:53
URL: http://gnallkarring.blogg.se
Postat av: Ecke

Haha
på den lokala loppisen här försöker också nån kränga en pentium II, "komplett datorpaket för 1500". Fniss. Men sånt ser man ju rätt ofta också på den stora internetloppisen, tradera.

btw. "Gnällkärring" är ett bloggnamn som faller mig i smaken, jag länkar givetvis

2008-03-15 @ 01:09:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0