Klarsyntsvammel 2.0

Bloggen lever igen men byter riktning en aning. Fler men kortare inlägg, fler bilder och en helt ny feature; printscreens. Men allt det där kommer lite senare. Först en kort sammanfattning över jullovet:

21:a Åker hem. Träffar Nibe på tåget vid Uppsala. Han bjuder på en skvätt whiskey och vi går ut senare på kvällen.
22:a Premiär för mitt deltagande i den traditionella julpokern. Trots ovana går det skapligt, slutar på 8:e plats (se www.julpokern.com). Höjdpunkten är när jag tidigt i finalen synar fjolårsmästarens Erik Wikmans bluff.
23:e Åker till Mediamarkt och fixar alla julklappar. På kvällen traditionell julglögg hos Martin. Har med mig hjortronglögg som är söt och god. Vi hittar rester av fjolårets glögg i Martins skåp. HasseG tror att han har vunnit en resa till Italien på bingolotto men har fyllt i fel lott.
24:e Julafton firas ute på landet. Idylliskt och vackert med ett par minusgrader och ett snötäckt landskap. Massor med julklappar delas ut åt alla håll och jag får i vanlig ordning många fler än jag förväntat mig. Värdarna bjuder på ett fantastiskt julbord.
25:e Juldagen och 28 år. Traditionell födelsedagsfika. Förfest på kvällen hos Frida. Efter lite velande mellan Oscar och Aveny slutar de flesta av oss på Oscar. Mycket folk. Kvällen bjuder på en lika oväntad som trevlig överraskning.
26:e Retroaktiv julafton firas ute hos pappa i Våle. Mer god mat äts och fler julklappar delas ut.
27:e Förfest hos Gustav följt med utgång. Oscar igen och uppföljning på juldagshändelserna. Bra kväll.
28:e Lite lätt Birstashopping följs upp med livehockey. Spännande match som slutar 1-1. Hälsar sedan på Syrran och testar på deras nya Wii. Kul men ganska svårt.
29:e Hälsar på Farfar och hjälper honom med hans dator (mer RAM-minne behövdes). Äter och dricker gott. Drar sedan till Gode och spelar Risk, jag och Gustav vinner på smart och vågad taktik.
30:e Går på Biteline med Krille och kollar på Frölunda-Timrå. Fortsätter till bion och kollar den värdelösa "The day that earth stood still".
31:a Nyårsafton firas hemma hos Berga och Josefin i deras nya fina lägenhet i Granlo. Vi är 10 pers som serveras en fin nyårssupé. Det påkostade fyrverkeriet lever inte helt upp till förväntningarna. Trevlig fest som tyvärr får en otrevlig besökare lite senare på kvällen. Efter en promenad till stan följs sedan juldagshändelsen upp, igen.
1:a Halvt panikartad taxiresa till tåget. Hemresa. Något försenat tåg i Sthlm men annars lugn och behaglig resa tillsammans med laptopen.

Sedan dess har jag tagit det lugnt hemma. Städat lägenheten, promenerat, läst och tittat tv-serier och film. Får väl se vilken dag jag tar mig energi att grubbla över framtiden som ser en aning oviss ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0